Allgemeinen Geschäftsbedingungen
1. Angaben des Dienstleisters
- Firmenname: HOT-ÉP Építőipari és Vendéglátó Korlátolt Felelősségű Társaság
- Abgekürzter Name: Hot-Ép Kft.
- Adresse: 8330, Sümeg, Tóth Tivadar u. 19.
- Registrierungsnummer des Unternehmens: 19-09-501.546
- Steuernummer: 11328977-4-19
- Steueridentifikationsnummer der Gruppe: 11781080-5-19
- EU-Steuernummer: HU17781080
- NTAK-Registrierungsnummer: SZ19000214
Bankverbindung:
- OTP Bank, Sümeg-Konto: 11748100-20131502-00000000
- IBAN: HU02 11748100-20131502-00000000
- SWIFT CODE: OTPV HUHB
- Telefon: +36 87 550 166
- E-mail:
- Internet: https://www.hotelkapitany.hu
2. Általános szabályok
2.1. Az Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Hot-Ép Kft. (8330, Sümeg, Tóth Tivadar u. 19. a továbbiakban: Szolgáltató) szerződést köt Vendégeivel a szálláshelyei és szolgáltatásai igénybevételére.
2.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
2.3. A szerződés megkötésével egyidejűleg a vendég tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és eltérő megállapodás hiányában ezt tekintik irányadónak.
3. Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (a továbbiakban: Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles, de jogosult vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A Szerződéses jogviszony
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A vendég a kiküldött ajánlatot addig tudja elfogadni, amig van szabadon a kiajánlott szobatípusból. A szobákat nem áll módunkban tartani.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.3. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét, elérhetőségét, érkező fők létszámát, az érkezés és távozás pontos időpontját, a szobatípust, valamint a szolgáltatások pontos megnevezését. A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, tartalmazza továbbá a fizetési és lemondási feltételeket.
A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
- Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szállodát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni. Ha a vendég a megrendelt szolgáltatásokat nem veszi igénybe, és azokat az egyes szolgáltatások kapcsán biztosított határidőben nem mondja le, vagy a szolgáltató lemondási lehetőséget a szolgáltatás jellege miatt nem biztosít, a vendég kötbért köteles fizetni.
- A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
- Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11:00-ig nem üríti ki, úgy a Vendég köteles a late check-out díjat fizetni, és amennyiben a szobát 17:00 óra után sem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszüntethető.
- A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek igazolják személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően – a 237/2018 sz. Kormányrendelet szerint, a NTAK adatszolgáltatási kötelezettség értelmében a helyszíni bejelentő lap kitöltésével vagy az e-check in szolgáltatás igénybevételével. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.
- A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
Szállodai alapszolgáltatás
A mindenkori szobaár magába foglalja a szállást standard kétágyas szobában, a félpanziós ellátást, valamint a wellness részleg használatát: kül- és beltéri medencék (úszómedence, wellness medence élményelemekkel, pezsgőfürdő, gyermekmedencék, relax szoba); szauna-sziget (infra szauna, finn szauna, szoft szauna, gőzkabin); TechnoGym fitneszterem (kardiogépek, fürdőköpeny és szauna lepedő használata biztosított). Szerdán és szombaton garantált TÖRTÉNELMI LOVASJÁTÉKOK & MONGOL LOVASKASZKADŐR BEMUTATÓ. (A szálloda a programváltozás jogát fenntartja.) Ingyenes parkolási lehetőség a szálloda saját parkolójában.
VendéglátásA szálloda félpanziós ellátásként svédasztalos reggelit és svédasztalos vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.
Wellness
A wellnes-szolgáltatások a Wellnessrészleg előírásainak betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve. Masszázsok, kozmetikai-, fodrász szolgáltatások igénybevételére előzetes bejelentkezés szükséges. A lefoglalt szolgáltatások lemondására 24 órával az igénybevétel előtt van lehetőség, ezt követően a Szolgáltató lemondási díjat számíthat fel.
Szabadidős tevékenység
A programajánlatokról, azok aktuális árairól a szálloda a szállás lefoglalásakor, illetve a Vendég ott tartózkodása alatt ad felvilágosítást. A programok a www.hotelkapitany.hu honlapon, illetve a szálloda egyes tájékoztatóiban kerülnek feltüntetésre. A Hot-Ép Kft. egyes programjai csak meghatározott minimum létszám esetén indulnak. A szálloda a programváltozás jogát fenntartja. A programokon a Vendég saját felelősségére vehet részt.
5. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
5.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni (Check out), kivéve ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi érkezést (Early check in), illetve a későbbi elutazást (Late check out) nem teszi Szerződő félnek lehetővé. A korábbi érkezés illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori árlista tartalmazza.
5.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 24.00 óráig, joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől - kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre -, és ezáltal a lemondási feltételekben meghatározott kötbérfizetési kötelezettség lép életbe. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka díját a Szolgáltató felé meg kell fizetnie.
5.3. A Szolgáltató általi írásban megküldött ajánlat elfogadásával, a foglalás véglegesítéséről szóló visszaigazolással, továbbá a helyszínen vagy előre online kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Hotel Kapitány Általános Szerződési Feltételeit elfogadja, és köteles betartani.
5.4. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szállodai szobákban elhelyezett A-Z szobamappákban. Emellett a szálloda recepciója 24 órán keresztül áll a vendégek rendelkezésére.
6. Árak
6.1. A Szolgáltató által működtetett szálloda szobaárai (Rack Rate) a szállodai szobában, vagy a szálloda recepcióján kerülnek kifüggesztésre. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (étterem/drinkbár, wellness) állnak rendelkezésre.
6.2. A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
6.3. A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális szállodai szobaárait, az aktuális akcióit, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett www.hotelkapitany.hu weboldalon közzéteszi. A szálloda szolgáltatásait közvetítők útján is forgalmazza. Az akciók során alkalmazott árakból, egyéb tényezőkből következően a szolgáltatások ára azonos időben is eltérhet. Emiatt a vendég a szolgáltatóval szemben igényt nem érvényesíthet, rá az általa kötött szerződés szerinti árak vonatkoznak.
6.4. Áraink a foglaltság, azaz a szabad kapacitás és a tartózkodás időtartamának függvényében, valamint szobatípusainktól függően változhatnak.
6.5. A Hot-Ép Kft. az árváltozás jogát fenntartja. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Ez nem vonatkozik az érvényben lévő árajánlatban szereplő és az írásban visszaigazolt árakra.
6.6. A Hot-Ép Kft. által kiadott árak minden esetben tartalmazzák az érvényes, törvényben meghatározott ÁFA-t. A Hot-Ép Kft. a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre. A szállásdíjak nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót, amelyet a szolgáltatás helyszínén kell megfizetni.
7. Megrendelés módosítása
Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, szobatípus vagy a létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében írásban van lehetőség.
8. Ajánlatok, kedvezmények
8.1. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak.
8.2. Kapitány Kártya programunk keretében törzsvendégeink részére 10% kedvezményt biztosítunk következő foglalásuk szállásköltségéből. A felhasználhatóság feltételei a szálloda honlapján kerülnek feltüntetésre.
8.3. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze más kedvezménnyel.
8.4. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
9. Szobafelárak
A csomagár standard szobában történő elhelyezésre vonatkozik. Lehetőség van felár ellenében magasabb kategóriájú szoba igénylésére is szabad kapacitás függvényében.
Felár megnevezése | Ft/szoba/éj |
---|---|
Vár felöli erkélyes standard kétágyas szoba | 3 500 Ft/éj |
Családi szoba | 5 500 Ft/éj |
Superior szoba | 10 000 Ft/éj |
Lakosztály | 12 500 Ft/éj |
Nászutas Lakosztály | 15 000 Ft/éj |
Két légterű lakosztály | 15 000 Ft/éj |
Egyágyas szobafoglalás esetén (1 fizető fő a szobában) a kétágyas ár 70%-a kerül felszámításra.
Gyerekkedvezmények: A szolgáltató azon vendégei részére, akik gyermekkel érkeznek, kedvezményeket biztosít. A kedvezmény mértékét a szálloda a honlapján tünteti fel.
- Szülőkkel egy szobában történő elhelyezés esetén
0 - 4 éves korig a kedvezmény mértéke 100%,
4 - 7 éves korig a kedvezmény mértéke 50%
Pótágy, vagy babaágy elhelyezésére csak bizonyos szobatípusokban van lehetőség.
9. Lemondási feltételek és előleg fizetési szabályok
- Standard lemondási, előleg fizetési feltételek:
A megrendelt szolgáltatásokat az érkezést megelőző 7 napon túl lehet lemondani kötbérfizetési kötelezettség nélkül. Abban az esetben, ha a lemondás az érkezést megelőző 7 napon belül történik, megrendelő a visszaigazolt teljes összeg 50%-nak megfizetésére köteles.
Abban az esetben, ha a lemondás az érkezés napján történik, vagy a Vendég a visszaigazolt tartózkodási időn belül egy későbbi napon érkezik meg vagy korábban távozik, köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 100%-át megfizetni.
Előleg fizetésre nincs szükség.
- Nyári valamint a kiemelt és ünnepi időszakok lemondási, előleg fizetési feltételei:
Ünnepi csomagok foglalása esetén módosításra, lemondásra az érkezést megelőző 14. napig biztosítunk lehetőséget kötbérfizetési kötelezettség nélkül. Abban az esetben, ha a lemondás az érkezést megelőző 14 napon belül történik, Vendég köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 100%-át megfizetni. 14 napon belüli lemondás esetén a befizetett előleget a szolgáltató nem fizeti vissza, az összeg nem lefogyasztható.
Előleg fizetés: A foglalás megerősítéséhez előleg fizetésére van szükség. A foglalást követő 5 munkanapon belül a teljes összeg 50%-t előlegként ki kell fizetni. Kötbérmentes lemondás esetén a befizetett előleget a szolgáltató nem fizeti vissza, de az összeg 6 hónapon belül a szabad kapacitás függvényében lelakható. A beérkezett előlegről a szolgáltató előlegszámlát állít ki.
9.1. A megrendelőnek a lemondást a szolgáltatóval minden esetben írásban kell közölnie. Online foglalás esetén, amennyiben a Vendég a szálloda saját honlapján foglalt, a visszaigazolásra válaszolva van lehetőség a megrendelés lemondására. Közvetítő partnereink valamelyikénél történt foglalás esetén (booking.com, szallas.hu, szallasvadasz.hu, utazzitthon.hu) az adott foglalási felületen szükséges a rezerváció törlése.
9.2. A lemondási feltételek egyéni foglalásokra érvényesek, csoportok, rendezvények, konferenciák esetén a szerződésben megadott feltételek érvényesek.
9.3. Egyedi és akciós ajánlatok esetében a lemondási feltételek a visszaigazolásban szereplő feltétek szerint alakulnak. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött termékei - így például akciós ajánlatai - foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
9.4. A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
10. Fizetés módja, garancia
10.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
10.2. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzzel, bankkártyával, valamint a belföldi szállodák esetében – a hatályos jogszabályoknak megfelelően -Széchenyi Pihenőkártyával (SZÉP kártya) rendezhető. Egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is, az igénybe vett szolgáltatás értékével egyező összegű banki átutalás a szálloda bankszámlájára. Külön szerződés alapján a szálloda által és / vagy szerződött partnere által kiállított voucher, kupon is elfogadható.
10.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, továbbá előleg megfizetését a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.
10.4. A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF-ban. A Szolgáltató a HUF-on kívül EUR-t fogad el számlakiegyenlítés céljából. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető Bankjának a Vendég érkezési napján érvényes deviza eladási árfolyamán vagy a szolgáltató által előzetesen meghatározott és a vendég számára hozzáférhetően közzétett árfolyamon történik. EUR pénznemben történő készpénzes fizetés esetén az esetlegesen visszajáró összeget HUF-ban egyenlíti ki a Szolgáltató.
10.5. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
10.6. A vendég a tartózkodása során igénybe vett szolgáltatásokról szóló szobaszámla kiegyenlítését a szállodai recepción teheti meg, ahol a szolgáltató munkatársai számlát készítenek a számlakészítésre vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
11. Háziállatok
11. 1. A Szolgáltató szálláshelyére háziállatot kizárólag előzetes egyeztetést követően, korlátozott számban és a szabad kapacitás függvényében, parkettás szobában történő elhelyezéssel, tudunk fogadni. Kisállat a szálloda egész területén a Vendég felügyeletével tartható, a közös helyiségeket a szobák megközelítésére használhatják. A háziállat felár díját a mindenkori árlista tartalmazza.
11.2. A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért, illetve köteles az esetleges extra takarítás díját a helyszínen megfizetni.
Feltételek:
- A szálloda területén tartózkodni kizárólag veszettség ellen beoltott, „kisállat egészségügyi kiskönyvvel” rendelkező háziállattal szabad.
- A szálloda kizárólag szobatiszta kutya, macska fogadását biztosítja külön szolgáltatási díj ellenében, az arra kijelölt, nem szőnyegezett szobákban.
- Szobánként maximum 2 háziállat szállásolható el egyidejűleg.
- A háziállatok részére ellátás és egyéb felszerelés nem biztosított, arról a Vendég köteles gondoskodni.
- A szállodában csak olyan kisállat tartózkodhat, amely magatartásával nem zavarja a szállóvendégek nyugalmát.
- A szálloda területén a közlekedés és a sétáltatás során póráz használata kötelező.
- A szálloda belső közösségi tereibe (étterem, drinkbár, spa, szaunavilág, gyermekjátszó, stb.) közegészségügyi okokból kisállat nem vihető be.
- A szálloda belső kertjében kisállat sétáltatása nem megengedett.
- Az ürüléket a kisállat gazdája köteles haladéktalanul eltakarítani, ellenkező esetben pótdíj kerül felszámolásra.
12. A Vendég jogai
12.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.
12.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt, az elutazás időpontjáig. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
12.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik. A szálláshelyről történt elutazást követően utólagos kártérítés benyújtására nincs lehetőség.
13. A Vendég kötelezettségei
13.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
13.2. A vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak és megfelelően, a ház rendjét betartva viselkedjenek a szolgáltató szállodájában.
A kiskorú, vagy más okból nem teljes cselekvőképességű személy károkozásáért – függetlenül attól, hogy a károkozó magatartásra felügyelete alatt vagy azon kívül kerül sor – a szállodában tartózkodó felnőtt szülő, kísérő köteles minden károsult irányába helytállni.
13.3. A vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
13.4. A szolgáltató berendezéseiben és felszerelési tárgyaiban okozott kárért teljes anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik a kárt okozó.
13.5. A szobákból, illetve az épületből bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni, áthelyezni nem megengedett.
13.6. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálloda területére, továbbá az éttermi szabályzatot mindenkor köteles betartani.
13.7. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint a szállodához tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket is) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességére felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A szálloda alkalmazottjai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult extra takarítási díjat felszámolni a Vendéggel szemben.
13.8. Tűz és bármely észlelt veszélyhelyzet esetén a Vendég köteles a recepciót haladéktalanul értesíteni.
14. A Vendég kártérítési felelőssége
14.1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
14.2. A kártérítési kötelezettség a komplexum teljes területén lévő vagyontárgyakban okozott károkra egyaránt kiterjed.
15. A Szolgáltató jogai
15.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
15.2. A szolgáltató területén a portaszolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére.
15.3. Vagyon- és balesetvédelmi okokból a szálloda területe biztonsági kamerákkal van ellátva. A vendég a szállodába történő belépéssel hozzájárul, hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer a törvényi szabályozásnak megfelelően tárolja, utána automatikusan törlésre kerül.
15.4. A szolgáltató területén a szállodai vendégek szórakoztatása érdekében különböző programok kerülnek lebonyolításra. A programokról fotó- és videófelvételeket készíthet a szolgáltató munkatársa, vagy a szolgáltató által az erre a feladatra igénybevett vállalkozás, marketing és promóciós célokra. A programokon megjelent vendég tudomásul veszi és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy ilyen módon a róla készített felvétel megjelenhet kiadványokban és különböző reklám felületeken. A szolgáltató az adatvédelmi és személyiségi jogokhoz fűződő érdekek érvényesítésére törekszik, azonban a felvételeken szerepelő felismerhetetlenséget garantálni nem tud. A szolgáltató ebből fakadóan, vagy más vendég által készített fotók, videók közreadása miatt nem vállal felelősséget.
16. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
- a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardek szerint teljesíteni
- a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
17. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
- A szállodai létesítmény helyiségeit a Vendég minden esetben saját felelősségére látogatja, a szálloda szolgáltatásait, programjait a saját felelősségére veszi igénybe.
- A szálloda felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül a szálloda, vagy annak alkalmazottainak hibájából következett be.
- A szálloda felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a szálloda vagy annak alkalmazottainak körén kívül eső ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
- Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
- A szálloda wellness részlegének használata a Vendég saját felelősségére történik, a fokozott csúszásveszélyből eredő balesetekért a szálloda felelősséget nem vállal.
- A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához szükséges.
- Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.
- Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
- A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolónkban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
18. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt, illetve annak berendezését
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
- a Vendég fertőző betegségben szenved.
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
- közösségi, valamint on-line véleménymegosztó oldalakon hitelrontó, jó hírnevet sértő kommenteket, képeket, információkat tesz közzé vagy a szálloda, annak vendégei illetőleg munkatársai személyhez fűződő jogait bármely módon megsérti.
- Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
19. Elhelyezési garancia
19.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
19.2. A Szolgáltató köteles;
a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
20. A vendég betegsége, halála
20.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
20.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
21. Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.
22. Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
23. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok, a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
24. Adatvédelmi nyilatkozat
A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira (amennyiben a vendég ehhez hozzájárult) használja fel.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes ÁSZF-et a szálloda recepcióján is elhelyezi.
25. Vegyes rendelkezések:
Jelen általános szerződési feltételek 2021. 01. 30. napjával lépnek hatályba. Rendelkezéseit az egyedi szerződések szabályaival együtt kell alkalmazni.